أفضل نظام رجيم يخسس من 10 : 15 كيلو شهريًا

بواسطة ahmed nasser بتاريخ الخميس، 5 سبتمبر 2013 | 2:10 م


الفطار 

2 كوب ماء كبير + شاى باللبن كبيرة ملعة سكر واحده +بيضة مسلوقة +جبنة قريش بالخيار +نصف رغيف.


الغذاء 

سلطة +3 قطع فراخ بانيه مشويه او نصف فرخة او 2 سمك او علبة تونه مصفاه من الزيت او قطعتين لحمة مشويه او ربع كيلو جمبرى مشوى او كبده مشويه او كوب ارز مع خضار سوتيه او شوربه خضار باى كميه 
العشاء كوب لبن خالى الدسم مع تفاحة او جبنه قريش بالخيار وربع رغيف او بيضه و واى ثمرة فاكهه

ملحوظات بقى من الأخر :)

يمكن شرب كوب كبير من عصير الليمون بسكر دايت بين الوجبات بس بعد سعتين بين اى وجبه.

يمكن بين الوجبات ان ناكل ثمرة فاكهة واحده زى التفاح مثلا بس لازم بعد سعتين او اكثر.

يمكن شرب الشاى والقهوة بسكر دايت او معلقة سكر واحده وانا كنت بستخدم معلقة سكر واحده عشان اتعود على كده وفعلا بقيت كده لو الشاى فى اكتر من معلقة احس انه معسل اوى حتى لو مش عاملة رجيم 

احلى يوم فى الاسبوع هو يوم الفرى تاكلى كل حاجة انتى عايزة تكليها وبرحتك على الاخر بس ياريت تعملى رياضة كتير اوى.

اليوم ده ومتكليش قبل النوم بسعتين يعنى اشترى بقى شاورمة وسوسيس وكل اللى نفسك فيه كل نهاية اسبوع يوم فرى.

يجب ممارسه رياضة كل يوم لازم لازم لازم لازم لازم يعنى يوم رياضة مشى ويوم ايروبكس فى البيت عشان الجسم يبقى مشدود كويس المشى بس غلط لان يعنى يوم ويوم.


0 التعليقات:

إرسال تعليق